جا برای همه هست

یکی از دغدغه های دانشجویان همواره این بوده وهست که تعداد شرکت کنندگان کنکور در هر رشته چند نفر می باشند.

اگر این سوال برای آن باشدکه خود را در رقابت تنگا تنگ در یک مسابقه می‌بینید وبه توان هر رقیب بیش از خود معتقد هستید.

پس باید متآسفانه بگویم از هم اکنون روی قبولی در رشته مورد علاقه خود خط قرمزبکشید.

دانشجویان گرامی شما باید ابتدا جهت حرکت خود را درست انتخاب کنید.اگر جهت حرکتتان درست نباشد،مهم نیست با چه سرعتی حرکت می کنید،چون به هر حال موفق نخواهید شد.

شما باید یاد بگیرید رقابت پذیر باشید ودر عرصه رقابت به مولفه‌های رقابت پذیری توجه کنید.

درک امور مربوط به یک رقابت سالم را بیاموزیدوتوان رقابت پذیری را با افزایش اعتماد به نفس وکاهش اضطرابها ،بالا ببرید.

وقتی تعداد شرکت کنندگان ورقبا به صورت یک مولفه رقابتی اضطراب آور وارد نا خودآگاه ما میشوند دیگر انتظاری از ضمیر خود آگاه خود نداشته باشیم.
مغز انسان به دو قسمت تقسیم می‌گردد: خودآگاه و ناخودآگاه. شاید تا کنون بارها از زبان دانشمندان شنیده باشید که افراد تنها از ۱۰درصد ذهن خودآگاه خود استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که ضمیر ناخودآگاه بسیار بزرگ‌تر و نیرومندتر عمل می‌کند و در حدود ۹۰درصد دیگر از واکنش‌های ذهنی ما را نیز همین قسمت تحت کنترل خود دارد. آیا می‌دانید ممکن است در زندگی شما چه اتفاقاتی روی دهد اگر بتوانید به طور کامل از ضمیر ناخودآگاه ذهن خود استفاده کنید؟

به هر چیزی که فکر می‌کنید، از قسمت خودآگاه مغز به قسمت ناخودآگاه فرستاده می‌شود و ضمیر ناخودآگاه نیز آن را به عنوان یک حقیقت می‌پذیرد.

وقتی تعدادشرکت‌ کننده ها به صورت یک مولفه رقابتی منفی وارد ضمیرنا خودآگاه شما شد،حس برتری جویی از شما گرفته خواهد شد.

وقتی با خود بگویید ،این همه شرکت کننده ،این همه رقابت ،چقدر قبولی سخته،آیا ممکن است من قبول شوم ،در واقع شما به نوعی قبول شکست را وارد ضمیر نا خودآگاه خود کردید .

ضمیر نا خود آگاه شما این مولفه را می پذیردو همه زمینه ها را برای شکست شما فراهم می نمایدودر نهایت ضمیرخود آگاه شما آن را به اجرا درمیآورد.

هیچ گاه به خودتان نگویید که: «من شکست می‌خورم»، «توانایی انجام این کار را ندارم»، و یا «قابلیت انجام چنین کاری را ندارم»؛ چراکه ضمیر ناخودآگاه به سرعت آن را باور کرده و به عنوان یک حقیقت آن را می‌پذیرد.

باید به ضمیر ناخودآگاه خود آموزش دهید که فقط به موفقیت، شادی، کامیابی، سلامت و عشق فکر کند. با استفاده از ضمیر ناخودآگاه خود می توانید موفقیت، ثروت، شغل مناسب، خانه زیبا، ماشین دلخواه و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، به زندگی خود وارد کنید. می‌توانید جملات مثبت خود را به طور روزانه تکرار کنید. زمانی هم که آنها را تکرار می کنید، در ذهن خود به تصویر بکشید و آنها را حس کرده و لذت ببرید. ما با قدرت و نیروی خاصی که در ضمیر ناخودآگاه‌مان وجود دارد، پا به دنیا می‌گذاریم. فقط باید یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم بیشترین حد از آن استفاده کنیم. اگر تمایل شدیدی به موفقیت داشته باشید، می‌توانید قدرت، نیرو و توان ضمیر ناخودآگاه خود را به منصه ظهور برسانید.

هیچ گاه برای تبدیل شدن به آن فردی که می خواهید، دیر نیست” . جرج الیوت”

ضمیر ناخودآگاه هیچ گونه تفاوتی میان واقعیت‌ها و تصورات ذهنی فرد قائل نمی‌شود.
برای ضمیر ناخودآگاه فرد ،محدودیتی در زمینه زمان و مکان وجود ندارد.

یکی از بهترین تکنیک‌هایی که از طریق آن مــی‌توانید ضمــیر ناخـــودآگاه خود را برنامه ریزی کنید، این است که موفقیت را در ذهن خود به تصویر بکشید.

تصویر سازی ذهنی

هنگامي‌که شما تصويري در ذهن خود خلق مي‌کنيد، عين اين تصوير روي ضمير ناخودآگاه اسکن شده وارد مي‌شود و بر ضمير ناخودآگاه شما تاثير مي‌گذارد. اين تصويرپردازش مي‌شود و ضمير ناخودآگاه مفهوم آن تصوير را مي‌تواند در دنياي واقعي زندگي شما عينيت ببخشد. تصويرسازي ذهني يکي از بهترين شيوه‌هاي برنامه‌ريزي و هدايت ضمير ناخودآگاه است. ثروتمندترين و موفق‌ترين انسان‌ها کساني هستند که بيشتر و بهتر از بقيه توانسته‌اند در ذهن خود خيال‌پروري مثبت بکنند. تخيل، فکر، اميد، آرزو، خواسته، اشتياق سوزان به‌علاوه ايمان به موفقيت و اقدام مساوي است با رسيدن به هدف. با موفقيت تخيل را به فکر تبديل کنيد. فکر را به مرحله آرزو برسانيد. براي آرزوي خود اميد ايجاد کنيد. اميدواري را به خواسته خود تبديل کنيد. خواسته را با دنيايي از هيجان و اشتياق به اشتياق سوزان برسانيد. اشتياق سوزان به همراه ايمان به موفقيت آنجا که در کنار اقدام قرار مي‌گيرد، به طور قطع حاصل‌ آن رسيدن به هدف و موفقيت است. وقتي شما مثبت فکر مي‌کنيد، به تصوير زيبا نگاه مي‌کنيد، به موسيقي شاد گوش مي‌کنيد و… سيگنال‌هاي مثبت وارد سيستم ضمير ناخودآگاه شما مي‌شود. هم باور عالي در نظام باور شما مي‌سازد و هم اثرخوبي در وجود شما و دنياي خارج شما مي‌گذارد. بازتاب اين زيبايي به شما برمي‌گردد. دعاکردن و توسل و توکل ، اعمالي است که هم در انسان احساس روحاني ايجاد مي‌کند، هم بهترين اثر بر ضمير ناخودآگاه و باور ايجاد مي‌کند. هنگامي‌ که خدا را براي خواسته‌اي صدا زدي، اين‌گونه بايد باور داشته باشي که آنچه را از خدا خواستي، در پشت در است و تو مي‌تواني آن را برداري. ايمان به خدا، احساس خوب، مثبت انديشي، ايمان به توانايي‌هاي خود، اميد به موفقيت، عزم و اراده عالي، روحيه خوب و با نشاط، حالاتي از اين قبيل هستند که شدت جريان و قدرت سيگنال‌هاي ورودي به ضمير ناخودآگاه را افزايش مي‌دهند و در نتيجه انسان را سريع‌تر به مراتب موفقيت مي‌رسانند.

شما از کدام گروهید ؟

انسان نوع يک: اصولا مثبت فکر مي‌کنند، اميدوار هستند، دنيا را زيبا مي‌بينند، دوربين ذهن آنها به‌طور مرتب روي پديده‌هاي زيباي زندگي تمرکز مي‌کند، مثبت و اميدوارانه سخن مي‌گويند، چهره‌اي گشاده و متبسم دارند و معتقدند که انسان‌هاي خوش اقبالي هستند. فکر مي‌کنند همه چيز براي آنها درست انجام مي‌شود. هيچ‌گاه به موانع و مشکلات زندگي نمي‌انديشند. به طور معمول، داستان‌هاي خوشحال کننده تعريف مي‌کنند، به خاطرات خوب زندگي خود مي‌انديشند و آنها را براي ديگران تعريف مي‌کنند. خيال‌پردازي‌هاي زيبايي از آينده خود مي‌کنند. اعتماد به نفسي عالي دارند و فکر مي‌کنند که آينده حتما بهتر از گذشته آنان است. نگاه زيبايي به کرانه‌هاي دور زندگي خود دارند. به سلامت و تندرستي خود مي‌انديشند. ترسي از آينده ندارند. به‌طور معمول، روحيه‌اي بسيار شاد و عالي و احساس خوبي از زندگي دارند و از لحظه لحظه‌هاي آن لذت مي‌برند.
انسان نوع دو: ويژگي‌هاي منفي دارند. منفي مي‌نگرند. منفي مي‌انديشند، نااميدانه فکر مي‌کنند. به‌طور مرتب به نارسايي‌هاي زندگي تمرکز مي‌کنند. به خاطرات منفي گذشته نگاه مي‌کنند. خيال‌هاي منفي براي آينده خود تصوير مي‌کنند. چنين انسان‌هايي اغلب روحيه‌اي افسرده و غمگين دارند و در نتيجه چهره‌اي عبوس و گرفته دارند و به گونه‌اي از لحظه‌هاي زندگي رنج مي‌برند. مهم‌ترين عامل تعيين‌کننده وضعيت‌تان، روحيه شما است که در هر لحظه چه احساسي داريد. روحيه، مهم‌ترين عامل خلق پديده‌ها است. روحيه عالي و زيبا مساوي است با انديشه زيبا و انديشه زيبا مساوي است با رسيدن به دستاوردهاي عالي و زيبا

هر چه فکر می کنم ،می بینم ،
قرار نبوده‌ ما این چنین با بغل دستی‌هایمان دررقابت‌‌‌‌‌های تنگا تنگ با شیم،
تا اثبات کنیم ، موجود بهتری هستیم ،
این همه مسابقه و مقام و رتبه ودندان به هم نشان دادن چرا ؟؟؟؟
تو می‌توانی گستره پر تلاطم دریا باشی،
دریا هر چه دارد از خویشتن خویش دارد ،
آرامش را . موج پر قدرت را ، و هر آنچه می خواهد داشته باشد ،از خود دارد .
او به توان خویش پای بند است .به سخاوت او نگاه کن ،
حالا دیگر باید خود را جزئی از دریا بدانی،
آری اگر خوب خوب در خودت غوطه ور شوی ،حالا خودت هم دریایی.
به جای دندان به هم نشان دادن ،به توان خویش پای بند باشیم.

منابع “جا برای همه است”

http://www.salamat.com – 1
۲ – metafizikp3c.blogfa.com
۳ – www.KhaladjNia.com
۴ – http://varzidegi.com

همچنین ببینید

کلاس کنکور دکترای بیوشیمی

کلاس کنکور دکترای بیوشیمی در موسسه فراز با اساتید زیر هست : درس زبان انگلیسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *